Τα αυγά αποτελούν μέρος της Μεσογειακής Διατροφής και είναι γνωστά για τα πολλαπλά οφέλη τους στην υγεία. Η συχνότητα κατανάλωσης τους έχει αποτελέσει θέμα πολλών συζητήσεων και μελετών στην επιστημονική κοινότητα. Ωστόσο, οι πιο πρόσφατες μελέτες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση 1 αυγού την ημέρα δεν σχετίζεται με αύξηση του κινδύνου δυσλιπιδαιμίας και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τι συμβαίνει όμως όταν θέλουμε να καταναλώσουμε περισσότερα αυγά από την ημερήσια σύσταση;

Η κατανάλωση των ασπραδιών του αυγού κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος καθώς δεν περιέχουν χοληστερόλη και λιπαρά ενώ ταυτόχρονα είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμινών και μετάλλων απαραίτητων για τον οργανισμό μας, κάνοντας τα μια εξαιρετική επιλογή στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

Μερικά από τα σημαντικότερα οφέλη του ασπραδιού είναι:

Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας

Το ασπράδι του αυγού περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και αποτελεί την καλύτερη πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, αποδίδοντας 4 γραμμάρια πρωτεϊνης ανά αυγό. Aποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας αθλητικής διατροφής με έμφαση στη μυϊκή ενδυνάμωση και είναι ένα ιδανικό μεταπροπονητικό γεύμα συμβάλλοντας στην μυϊκή πρωτεϊνοσύνθεση μετά από προπόνηση με αντιστάσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μία επιλογή που λύνει τα χέρια των αθλητών, είναι το 100% παστεριωμένο υγρό ασπράδι αυγού από τα Ηπειρώτικα Αυγά, χάρη στο οποίο μπορούν να ετοιμάσουν πολύ εύκολα και γρήγορα τις αγαπημένες τους πρωτεϊνικές συνταγές, όπως smoothies ή healthy ομελέτες. To ασπράδι, μπορεί επίσης να αποτελέσει βασικό κομμάτι μιας διατροφής για άτομα που έχουν πολύ αυξημένες πρωτεϊνικές ανάγκες λόγω νόσου, με σκοπό την διατήρηση της μυϊκής τους μάζας. Σε αυτή την περίπτωση, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο μαγείρεμα τους και να καταναλώνονται πάντα καλοψημένα.

Δεν περιέχει λιπαρά και χοληστερίνη

Η μηδενική περιεκτικότητα του ασπραδιού σε λιπαρά και χοληστερόλη το κάνει σύμμαχο στις διατροφές για απώλεια βάρους και όχι μόνο. Ο Εθνικός Διατροφικός Οδηγός συστήνει την κατανάλωση έως και 4 ολόκληρων αυγών την εβδομάδα για ενήλικες, ηλικιωμένους και εγκύους, ενώ για τα παιδιά η σύσταση είναι 4-7 αυγά την εβδομάδα. Επίσης, τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά και να περιορίζουν την κατανάλωση ολόκληρων αυγών σε έως και 3 αυγά την εβδομάδα. Έτσι, το παστεριωμένο 100% ασπράδι από τα Ηπειρώτικα Αυγά, μπορεί να αποτελέσει μια ασφαλή επιλογή για τους λάτρεις του αυγού και των παρασκευών αυτού καθώς μπορεί να καταναλωθεί με μεγαλύτερη συχνότητα και σε μεγαλύτερη ποσότητα.

Αυξάνει τον κορεσμό και βοηθά στην απώλεια βάρους

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε πρωτεΐνες το ασπράδι αυξάνει τον κορεσμό και η κατανάλωση του μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της όρεξή και να νιώθουμε πιο γεμάτοι και χορτάτοι για περισσότερη ώρα. Από μελέτες έχει φανεί ότι τα ασπράδια μπορούν να μας βοηθήσουν να περιορίσουμε το τσιμπολόγημα μεταξύ των γευμάτων και να ρυθμίσουμε καλύτερα το βάρος μας. Επιπλέον, το ασπράδι ενός αυγού αποδίδει μόλις 16 θερμίδες!

Μειώνει την πίεση

Τα ασπράδια είναι πλούσια σε κάλιο, έναν ιδιαίτερα σημαντικό ηλεκτρολύτη για την ορθή λειτουργία της καρδιάς, των οστών, του νευρικού και μυϊκού συστήματος. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, το ασπράδι αυγού περιέχει ένα πεπτίδιο που ονομάζεται RVPSL, το οποίο βοηθά στη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης.

Τα διατροφικά οφέλη λοιπόν του ασπραδιού στον οργανισμό μας είναι πολλαπλά και σημαντικά. Το ίδιο σημαντικό όμως όταν πρόκειται για τη διατροφή μας, είναι να επιλέγουμε προϊόντα που μας παρέχουν απόλυτη ασφάλεια, όπως το 100% παστεριωμένο ασπράδι των Ηπειρώτικων Αυγών, που διατηρείται στους 0–3 0C για 35 ημέρες από την παραγωγή του και βρίσκεται σε χαρτοκυτίο Pure Pak για τη διασφάλιση της ασφάλειας του προϊόντος και της υγείας μας.

Μερικοί τρόποι να βάλουμε το ασπράδι στη διατροφή μας:

  • Ομελέτα με ασπράδια και λαχανικά για ένα χορταστικό πρωινό που θα μας κρατήσει για ώρες.
  • Πιτάκια βρώμης με ασπράδι, μέλι, κανέλα και φρούτα για ένα γλυκό και χορταστικό πρωινό.
  • Smoothie με ασπράδι αυγού, μπανάνα, γάλα και κακάο μετά την προπόνηση.
  • Brownies υψηλά σε πρωτεϊνη με ασπράδι αυγού και σοκολάτα για καλύτερο κορεσμό και χαμηλότερο γλυκαιμικό φορτίο.
  • Πίτσα με βάση από ασπράδι αυγού (cloud bread) για ένα βραδινό υψηλό σε πρωτεΐνη και χαμηλό σε υδατάνθρακα. Αυτή είναι η πίτσα που επέλεξα να κάνω και εγώ, με σύμμαχό μου το 100% παστεριωμένο ασπράδι από τα Ηπειρώτικα Αυγά και μπορείτε να δείτε τη συνταγή εδώ.

 

Αλεξάνδρα Κοντοδήμου

Διαιτολόγο-Διατροφολόγο MSc,
Επιστ. Υπεύθυνη Πρότυπου Κέντρου Διατροφής “Nutrition Home”
www.nutritionhome.gr

OVO FRESCO A.B.E.E.

1ο Χλμ Μπιζανίου - Αμπελιάς,
45500 Ανατολή, Ιωάννινα
Τ +30 (26510) 94180/92743/93988/91787/ 93988
Ε info@ipirotika-avga.gr

Λοιποί Σύνδεσμοι