Τα αυγά είναι ένα από τα τρόφιμα που μπορείς να τα απολαύσεις είτε μόνα τους σε διάφορες παραλλαγές, είτε μέσα σε συνταγές, όπου δίνουν εκείνο το χαρακτηριστικό, γευστικό twist που τις απογειώνει. Εκτός από το ότι είναι πεντανόστιμα, τα αυγά θα μπορούσαν άνετα να ενταχθούν στην κατηγορία των superfoods, καθώς είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά και τα οφέλη τους για την ανθρώπινη υγεία είναι πολύ σημαντικά.

  1.  Παρακάτω, λοιπόν, θα βρεις 10 καλούς λόγους για να εντάξεις τα αυγά στη διατροφή σου.Τα αυγά είναι από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα, περιέχοντας σχεδόν όλα τα απαραίτητα για τον άνθρωπο θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη Α, φυλικό οξύ, βιταμίνες Β2 Β5, Β6, Β12, φώσφορο, σελήνιο, βιταμίνες Α, D, K, ασβέστιο και ψευδάργυρο. Η θρεπτικότητα και η ποιότητα των αυγών βέβαια, εξαρτάται άμεσα και από τις κότες που τα παράγουν. Γι’ αυτό το λόγο, στις συνταγές μου προτιμώ τα Ηπειρώτικα Αυγά Ελευθέρας Βοσκής, που ξέρω ότι είναι από κότες που ζουν ελεύθερες στις ορεινές φάρμες των Ιωαννίνων και τρέφονται αποκλειστικά με υψηλής ποιότητας καλαμπόκι και η διατροφή είναι πιστοποιημένη από τον AGROCERT.
  2. Περιέχουν χοληστερόλη αλλά το ότι η κατανάλωση τους  επηρεάζει τη χοληστερόλη του αίματος, είναι ένας μεγάλος μύθος.
  3. Η κατανάλωση τους έχει συσχετιστεί με αυξημένα επίπεδα HDL (καλής) χοληστερόλης, η οποία συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.
  4. Τα αυγά περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, 2 αντιοξειδωτικά συστατικά άμεσα συνδεδεμένα με την υγεία των ματιών και την αποτροπή παθήσεων όπως ο καταρράκτης.
  5. Συγκαταλλέγονται στις καλύτερες πηγές χολίνης, ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία των ανθρωπίνων κυττάρων και του εγκεφάλου. Μάλιστα μελέτες δείχνουν ότι σε πολλές χώρες πάνω από το 80% του πληθυσμού δε λαμβάνει επαρκή ποσότητα χολίνης.
  6. Η κατανάλωση αυγών σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες συσχετίζεται με αλλαγή στη σύσταση των μορίων της LDL χοληστερόλης, γεγονός που συνδέεται με μειωμένο ρίσκο καρδιαγγειακών παθήσεων.
  7. Πρωινό που περιέχει αυγά, οδηγεί σε κατανάλωση λιγότερων θερμίδων μέσα στην ημέρα σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές μελέτες. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν πρέπει να κάνεις εκπτώσεις στο πρωινό σου και να αναζητάς πάντα τη φρεσκάδα και την ποιότητα, επιλέγοντας προϊόντα όπως τα Ηπειρώτικα Αυγά που ξέρεις ότι φτάνουν στα σημεία πώλησης 24 ώρες μετά την παραγωγή τους.
  8. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες από όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, τα οποία βοηθούν σε όλες τις λειτουργίες του οργανισμού, είναι ζωτικής σημασίας για τη συντήρηση της μυϊκής μάζας, για την υγεία των οστών, για τη συντήρηση υγιούς βάρους, για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης
  9. Θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα αυγά μπορούν να αποτρέψουν την εμφάνιση εμφραγμάτων.
  10. Η κατανάλωση αυγών αυξάνει το αίσθημα κορεσμού με συνέπεια να οδηγεί στην πρόσληψη λιγότερων θερμίδων και να βοηθά στην προσπάθεια για απώλεια βάρους.

Το αυγό λοιπόν είναι ένας διατροφικός θησαυρός, ενώ η ένταξη του στην καθημερινή διατροφή μας είναι πολύ απλή υπόθεση. Τόσο απλή, όσο και η συνταγή για αφράτα pancakes που δημιούργησα με βάση τα Ηπειρώτικα Αυγά Ελευθέρας Βοσκής. Μία συνταγή, που σίγουρα θα κερδίσει σταθερή θέση στο πρωινό σου, γιατί έχει εγγυημένη ποιότητα και νοστιμιά, χάρη στα Ηπειρώτικα Αυγά. Μπορείς να τη βρεις εδώ.

Φιλική συμβουλή: Βάλε τα αυγά στη ζωή σου γιατί έχεις μόνο να κερδίσεις!

Μάνος Δημητρούλης
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

OVO FRESCO A.B.E.E.

1ο Χλμ Μπιζανίου - Αμπελιάς,
45500 Ανατολή, Ιωάννινα
Τ +30 (26510) 94180/92743/93988/91787/ 93988
Ε info@ipirotika-avga.gr

Λοιποί Σύνδεσμοι